Peugeot, Citroen en DS
PRDCT bij PSA Groupe
_De PSA Groupe heeft verschillende merken, waaronder Peugeot, Citroen en DS onder 1 dak. De PSA Groupe wil dezelfde (soort) campagnes uitvoeren en heeft daarvoor dezelfde soort kwalitatief goede data nodig. De uitdaging is dat de gegevens tussen de merken niet uitgewisseld mogen worden.
PRDCT heeft de oplossing geboden door per merk een apart PRDCT Customer Data Platform in te richten, waarbij de datamodellen en de logica op de data gesynchroniseerd worden.
PRDCT heeft een stabiele, overzichtelijke en transparante basis gecreëerd voor lopende geautomatiseerde campagnes over de verschillende kanalen heen (mail, web, social, telemarketing en direct marketing). Denk hierbij aan campagnes voor servicecontractverlengingen, onderhoud, APK en leadopvolging.
Om campagnes te automatiseren is een complexe puzzel op het gebied van permissies en klantbenadering, die specifiek is voor de automotive branche, opgelost. Veel klantpermissies en campagnes zijn gericht op de huidige eigenaar van een auto en juist eigenaarschap verandert door de tijd. PRDCT heeft hier een oplossing in het platform voor gemaakt.
We hebben daarnaast intelligente algoritmes op het PRDCT platform aangesloten die klanten dynamisch indelen naar specifieke doelgroepen op basis van kenmerken van een klant en hun gedrag. In PRDCT vult het algoritme dynamisch de audiences.
Marketeers hebben nog steeds de vrijheid om zelf segmentaties maken en deze activeren op verschillende kanalen als mail, social, telemarketing, direct mail en web.
Resultaten
- Verschillende PRDCT CDP’s voor de merken die volledig gesynchroniseerd zijn qua datalogica en datawerking.
- Marketeers kunnen zelf met de data werken via de PRDCT apps en gegevens uitwisselen met campagnetools op verschillende kanalen en zo razendsnel reageren op potentiële kansen.
- De belangrijkste continu lopende campagnes over verschillende kanalen zijn volledig geautomatiseerd.
- Standaard attributierapportages worden gebruikt voor verantwoording richting hoofdkantoor.
- Het PRDCT Customer Data Platform wordt door interne data scientists gebruikt voor het ontdekken van waardevolle afgeleide gegevens.