Recognize customers anytime, anywhere
Bilderberg Hotels
_Bilderberg Hotels levert al meer dan 85 jaar de best denkbare service. Persoonlijke aandacht, expertise en voortreffelijke locaties maken van ieder verblijf een prettige ervaring, of je nu in je vrije tijd of zakelijk reist.
Bilderberg wil een beter zicht krijgen op haar klanten. Wie zijn zij? Is de klant een bedrijf, een privé persoon of een reisagent? Waar hechten klanten belang aan? Wat is de reden dat ze ons bezoeken of bij ons verblijven? Daarnaast wil Bilderberg veel gerihcter met haar klanten commuiceren over verschillende kanalen heen, via e-mail, telefonische service, advertentie en web.
Bilderberg heeft om die inzichten te krijgen een data-driven marketing project gestart met als doel:
- Alle klantdata bijeenbrengen om één klantbeeld te maken
- Klanten herkennen, overal en altijd
- Beter tegemoet komen aan de wensen en interesses van klanten
- Waardevolle leads herkennen en deze leads activeren
PRDCT heeft het Customer Data Platform voor Bilderberg ingericht en heeft CRM data, transactie data, boekingsdata, Google Analytics en email marketing data bijeen gebracht. Met de data uit deze databronnen zijn klantprofielen samengesteld op klantniveau.
Bilderberg heeft toegang tot dashboards die de data op verschillende niveaus inzichtelijk maakt. Op een strategisch niveau hebben we een Scorecard ingericht met de belangrijkste KPI’s. Klantrapporten geven inzicht op een meer gedetailleerd niveau, waarbij trends, gedrag en interesses van klanten zichtbaar zijn.
De interessante klantgroepen uit hun analyse kan Bilderberg zelf met de PRDCT Audience Builder activeren door profielen automatisch te laden in hun e-mail systeem, A/B test systeem, Facebook advertising en sales en lead lijsten voor hun B to B afdeling.
Resultaten
- Binnen 4 weken van start met data driven marketing
- Klantinzichten omzetten in concrete acties
- De interactie verbeteren met zeer gepersonaliseerde campagnes op basis van gedrag en kenmerken.
- Relevantere canpagnes die leiden tot substantieel hogere conversie ratio’s en inkomsten
- Hogere retentie van klanten
- Klanten pro-actief kunnen bedienen
- Herkennen en activeren van waardevolle leads (BtoB)