Een managed data platform
_PRDCT is een oplossing die door ons gehost en onderhouden wordt. Samen met de IT-afdeling van onze klanten sluiten we de databronnen van klantdata en de gebruikte tooling voor klantinteractie aan op ons platform. Wij doen het moeilijke werk, zoals het modelleren en het samenbrengen van die data. Wij leveren geprepareerde data die geschikt is om zelf mee aan de slag te gaan in de tools die wij leveren met het PRDCT platform. PRDCT neemt je het ingewikkelde werk uit handen en empowert je om zelf meer waarde uit je klantdata te halen.
Wendbaar in gebruik van historische klantdata, altijd in control
De plek van PRDCT in het datalandschap
_PRDCT is data platform waar alle historische data van een klant bij elkaar gebracht wordt. Waarom is dit een apart data platform?
Wendbaarheid
Een apart platform borgt de wendbaarheid. Je ontkoppelt de integratie en opslag van alle historische data die een klant betreft van de applicaties waarin je die data wilt toepassen, zoals mailapplicaties, web, DM, telemarketing of online advertising. Daardoor is het eenvoudiger om deze applicaties te vervangen of toe te voegen. Je kan daardoor veel sneller inspelen op trends en structurele veranderingen in de markt. De manieren waarop je interactie hebt met je klanten kan je daarmee sneller naar behoefte aanpassen, tegen lagere kosten.
Door de data bij elkaar te brengen kan je rijkere klantinformatie maken die de effectiviteit van klantinteractie verhoogt in de verschillende kanalen. Het wordt eenvoudiger om eenduidig de permissies te borgen, die anders verspreid zijn in verschillende klantinteractie applicaties. Het verkleint de kans op missers in toepassing van permissies.
Praktisch klantdata management
Inzet van het PRDCT Data Platform maakt dat je één bron hebt om alle selecties, segmentaties en inzichten in klanten te maken en te onderhouden. PRDCT levert een rijke sets van applicaties om dat op een eenduidige manier te doen. Omdat wij de data prepareren is het maken van deze selecties veel eenvoudiger dan in ieder andere denkbare oplossing. PRDCT is vooral een platform dat de controle over je klantdata eenvoudiger maakt en het toepassen van die data veel hanteerbaarder maakt.
Omnichannel segmentatie op basis van historische data
Een data platform is een voorwaarde voor omnichannel segmentatie en activatie, omdat omnichannel vraagt om toolonafhankelijke, geïntegreerde klantgegevens. Het is cruciaal om centraal kenmerken en gedrag van de klant te verzamelen, daarmee segmentaties te kunnen maken en deze omnichannel te distribueren. Dit is het hart van PRDCT. PRDCT levert een volledige beeld, juist omdat er een tweerichtingconnectie is met activatietools: PRDCT voedt de tools met de juiste data, maar haalt ook weer gedragsinformatie op uit de tools.
Onze PRDCT apps
Omni-channel Segmentatie
Audience Builder
_De Audience Builder is de belangrijkste tool die de marketeer in handen krijgt. Het is de toegangspoort tot alle historische klantdata en heeft tot doel het maken van (complexe) segmentaties op basis van de persoonsgegevens van de klant zelf (zoals leeftijdsgroep, profiel, adres, etc) alswel op de gedragsgegevens van klanten. Omdat persoonsgegevens geclusterd worden uit de verschillende databronnen, weet het systeem welk gedrag allemaal aan die ene klant gekoppeld is. Hierdoor is het mogelijk om al deze gegevens te gebruiken om klantsegmentaties te maken op een combinatie van al zijn gedrag, of dat nu het webbezoek is, de aankopen, mail-opens of clicks of leads. Al deze gegeven kunnen gecombineerd gebruikt worden.
Segmentatie en Orchestratie
Publication Manager
_De PRDCT Publication Manager is de applicatie waarmee je audiences die gemaakt zijn met de PRDCT Audience Builder kunt publiceren naar campagne tools, advertentie platformen en andere activatie systemen. Het mooie is dat eenzelfde audience op verschillende kanalen gepubliceerd kan worden. Er wordt dan gekeken of de personen in een audience valide kanaalgegevens hebben (heeft de persoon een e-mailadres, een telefoonnummer of een webidentifier etc..) en of deze personen permissies hebben gegeven om via dat kanaal benaderd te worden. Audiences kunnen automatisch gescheduled worden of handmatig naar een campagne tool of platform gestuurd worden.
Audiences Testen in alle kanalen
Seed List
_Seed listing komt voort uit de email wereld. Seed listing is het toevoegen van je eigen gegevens aan bijvoorbeeld een mailcampagne zodat ook jij deze mail krijgt en je in de gaten kunt houden of de mailing correct verloopt. De Seed listing app van PRDCT gaat hierin een stapje verder en maakt het mogelijk om jezelf te registeren en je te koppelen aan elk denkbaar kanaal. Als er data wordt uitgewisseld met een kanaal (zoals mailtool, een telemarketing export, een DM export, social of web-interventie), dan zorgt deze tool ervoor dat jouw kanaalgegeven wordt toegevoegd aan deze lijst.
Privacy
Consent Manager
_De PRDCT Consent Manager is dé app om controle te krijgen over de afgegeven privacy consents van klanten. Vanuit verschillende kanten geven klanten consents af om ‘iets’ met hun gegevens te mogen doen zoals het benaderen via email voor de nieuwsbrief of voor commerciële doeleinden of voor het maken van custom audiences in Facebook of Google ads. Ook voor het telefonisch of via Direct Mail (DM) benaderen is vaak expliciete toestemming van de consument vereist. Via de Consent Manager kunnen permissies worden gestandaardiseerd en ingedeeld naar opt-ins of opt-outs voor de toepassing.
Privacy
GDPR Manager
_De GDPR Manager bestaat uit twee apps: De GDPR Blocklist en GDPR Portability. De GDPR Blocklist is de app waarin emailadressen, telefoonnummers en andere gegevens in kunnen worden geregistreerd, van personen die hebben aangegeven niet meer benaderd te willen worden. Deze personen worden dan uit het PRDCT Platform verwijderd. De GDPR portability app is een app waarmee je alle gegevens kunt opvragen die bekend zijn van een persoon. Deze informatie wordt dan gepresenteerd in een technisch uitwisselbaar formaat. Het is bedoeld om een antwoord te geven aan mensen die willen weten wat je als organisatie allemaal weet van die persoon. Vanuit de AVG is het verplicht dit te kunnen overhandigen in een technisch uitwisselbaar formaat.
Omnichannel Attribution
Attribution Manager
_Het doel van de PRDCT Attribution Manager is om de attributie te berekenen over de omni-channel campagnes ( Via web, via mail, via direct mail enz) gedurende een bepaalde periode. Er is een aantal standaard attributie modellen. Bijkomend voordeel is dat de attributie over feitelijke data wordt berekend in plaats van Google data.
Data Management
Tag Manager
_De PRDCT Tag Manager is een tool om de aangeleverde data van meer context te voorzien en bruikbaar te maken voor selecties in de audience builder. Vaak is de aangeleverde data nogal ruw van aard, zoals bijvoorbeeld webpagina’s die als als URL worden aangeleverd, of productcodes vanuit een ordersysteem, mailcampagnenamen, noem maar op. Met de PRDCT Tag Manager is het mogelijk om elk denkbaar aangeleverd gegeven te classificeren oftewel te groeperen en daar een mooi naampje aan te geven. Een mooi voorbeeld is het bezoek aan bepaalde webpagina’s achteraf te classificeren als interesse in ‘churn’ of interesse in bepaalde producten of diensten. Hierdoor hoeft de marketeer alleen de interesse te selecteren en niet de ruwe URL’s.
Data Management
Data Cleanser
_De PRDCT Data Cleanser is heel specifiek bedoeld om bepaalde persoonsgegevens te ‘schonen’. Voorbeelden hiervan zijn het uniform maken van het geslacht (m, v, o, man, miss, madam, etc.. omvormen tot nette geslachten), het weghalen van fake persoonsgegevens (xx@xxx.nl, 0123456789 als teller, etc..)
Add On Services
API Platform
_Het PRDCT API platform stelt de data in het PRDCT Data Platform op een beveiligde manier ter beschikking aan derden. De publication manager ‘voedt’ data naar andere tools, het API platform zorgt ervoor dat andere tools en of platformen data kunnen halen bij PRDCT (pull). Een voorbeeld van een toepassing op het API platform is bijvoorbeeld een servicedesk (customer service) applicatie die realtime de benodigde data ophaalt als er gebeld of gemaild wordt, zodat de servicedeskmedewerkers beter beslagen ten ijs komen.
Add On Services
Data Science Hub
_De PRDCT Data Science Hub is een omgeving waar datascientists toegang hebben tot alle (historische) data die in het PRDCT platform is. De Data Science Hub heeft een webbased toolset waarmee afgeleide attributen kunnen worden berekend en weer terugtoegevoegd weordt aan het PRDCT platform. Datascientists krijgen in deze omgeving de vrijheid om modellen te maken, te testen en in productie te zetten. Op deze manier worden algoritmes uit de ontwikkel- en testsfeer worden gehaald en leveren daadwerkelijk een bijdrage aan een centraal klantbeeld.
Value Added Services
Reporting
_Onze Reporting functionaliteit bestaat uit verschillende onderdelen. Er wordt met het PRDCT Platform een set van standaard reports meegegeven, zoals campagne conversie reports, permissie reports en master person reports. Daarnaast leveren we monitor reporting. Dit zijnverschillende rapporten die inzicht geven in de datakwaliteit en dataleveringen. Er is een KPI Marketing dashboard waarin de belangrijkste KPI’s kunnen worden geconfigureerd en getoond (C-level reporting). Ook is een mogelijkheid om data automatisch en gescheduled te delen met bestaande reporting tools als bijvoorbeeld Qlik Sense of PowerBI.
Klantactivatie en klantinteractie
Tooling waarmee we samenwerken
We integreren met alle klantactivatie- en klantinteractiesystemen. De intelligente selecties of audiences die je maakt op het PRDCT platform worden geautomatiseerd gepubliceerd naar deze tools. Met onze Publication Manager zet je deze integratie op, ondersteund door ons.
De resultaten van de interactie worden weer terug gelezen in het PRDCT data platform. Je kan deze gedragsdata gebruiken om de selecties van bestaande audiences geautomatiseerd bij te werken, audiences te verbeteren of nieuwe audiences mee te maken.
Mail- en campagnemanagementsystemen
_We synchroniseren met alle marketing automation systemen, bijvoorbeeld Selligent, SalesForce marketing cloud, Spotler, Bloomreach. Gebruik je een andere tool? Geen probleem. Onze generieke publication manager kan out-of-the-box met veel tools werken. Je kan ons altijd vragen of we met jouw tool kunnen samenwerken.
We ondersteunen vele vormen van campagnes. Je leest hier meer over in de marketing automation use case.
Advertising
_We hebben geautomatiseerde synchronisatie met alle advertising platformen zoals, Google Meta, linked in beschikbaar. Je leest meer over de toepassing in de advertising use case.
Customer service systemen
_PRDCT heeft een API platform waarmee tools dynamisch gegevens uit het platform kunnen uitvragen. Dit API platform gebruiken we om gegevens on-demand te leveren aan bijvoorbeeld RobinHQ of Zendesk. De customer service use case vertelt je er meer over.
Webinterventie- / tag management systemen
_Voor personalisatie van websites en apps integreren we een aantal webinterventiesystemen, bijvoorbeeld Blueconic, Bloomrecxahm Squeezely en Selligent Site.
We ondersteunen A/B testing tools, zoals Optimizely en VWO. Er zijn veel tools in omloop, je kan ons altijd vragen of we ook met jouw tool kunnen samenwerken. Je leest meer over de toepassing in de web en in app personalisatie use case.
CRM-systemen
_CRM-systemen zijn niet alleen de leverancier van klantdata voor PRDCT. We ondersteunen ook CRM functionaliteit, waarover je meer kan lezen in onze automatische lead opvolging use case. We integreren bijvoorbeeld met Salesforce, maar er zijn heel veel andere CRM systemen in omloop. Neem contact met ons op als je wilt weten of we ook met jouw CRM systeem kunnen samenwerken.
Loyalty systemen
_PRDCT kan met diverse loyaliteitssystemen integreren, bijvoorbeeld het systeem van Intersolve, waardoor je nog relevanter je loyaliteitssysteem kan inrichten. Lees meer over de toepassing waarvoor we samenwerken in de gepersonaliseerde loyalty use case.
De zekerheid van bruikbare klantdata
Waarom kies je voor PRDCT?
- PRDCT is ontwikkeld met jarenlange ervaring in data management, we weten hoe met data om te gaan
- Flexibiliteit in gebruik van klantdata met onze apps
- Eenvoudig in te passen in een bestaand IT landschap
- PRDCT is de centrale hub voor klantdata, waardoor dezelfde klantdata toepasbaar is in verschillende klantinteracties
- We integreren met veelgebruikte mail, campagne management, advertising en webinterventie systemen
- De resultaten van klantgedrag in deze systemen is weer beschikbaar in PRDCT